Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016

Διατροφή μετά τις Διακοπές

Άρθρο της Ευγενίας Μαμούγκα
Διαιτολόγου – Διατροφολόγου Α.Τ.Ε.Ι.-Θ
Επιστημονική Υπεύθυνη Vita Plus Ξάνθης
Τηλ. 2541072666, e-mail: evi.diet@gmail.com

Το καλοκαίρι τελειώνει...Μπαίνουμε ξανά στο πρόγραμμα της καθημερινότητας με καλύτερη διάθεση μετά την ξεκούραση και την χαλάρωση των διακοπών. Καθώς όμως αναπολούμε πόσο ωραία ήταν στα παραλιακά ταβερνάκια όταν «σβήναμε» την δίψα μας με παγωμένη μπύρα και συνοδεύαμε το ουζάκι μας με λαχταριστούς μεζέδες αντιλαμβανόμαστε ότι στις διακοπές πέρα από το σοκολατένιο μαύρισμα πήραμε και μερικά επιπλέον κιλάκια...
Μην πανικοβάλλεστε και λιμοκτονείτε προκειμένου να τα αποβάλλετε από πάνω σας. Θα ήταν καταστρεπτικό για τον μεταβολισμό σας κάτι τέτοιο καθώς πέρα από το λίπος που προσθέσατε στον οργανισμό σας τώρα θα τον αναγκάσετε να χάσει και πολύτιμη μυϊκή μάζα αν δεν τρέφεστε σωστά. Οπότε θα κάνετε τα πράγματα ακόμη χειρότερα
Βέβαια θα πρέπει μην αδιαφορήσετε κιόλας γιατί όσο τα αφήνετε πάνω σας τόσο πιο δύσκολα θα φύγουν. Ακόμη σκεφτείτε ότι οι γιορτές των Χριστουγέννων δεν θα αργήσουν πολύ να 'ρθουν και τα 3 κιλά που πήρατε μπορούν πολύ εύκολα να γίνουν 5-6!!!
Η λύση είναι μια...
Ξεκινήστε μεθοδικά και εντάξτε στην ζωή σας ξανά τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες που είχατε και πριν. Προτιμήστε να τρώτε αρκετά λαχανικά και φρούτα καθημερινά. Ελαττώστε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος σε μια φορά την εβδομάδα και μην παραλείψετε να φάτε το εβδομαδιαίο σας ψάρι, ψητό και όχι τηγανητό.
Οι μεγάλοι καύσωνες πέρασαν και δεν υπάρχει πλέον δικαιολογία για να αποφύγετε τα όσπρια. Δεν θα πρέπει να περάσει εβδομάδα χωρίς να φάτε έστω μια φορά κάποιο όσπριο!
Πείτε όχι σε τηγανητά, γλυκά και λιπαρά τρόφιμα και προτιμήστε δημητριακά, ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης για να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιο σας σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε καλές σχέσεις με την τουαλέτα σας αν έχετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας άλλα φέρνουν και πιο γρήγορο κορεσμό αναγκάζοντας σας να τρώτε μικρότερες ποσότητες φαγητού και να περιορίσετε τις θερμίδες που παίρνετε χωρίς να πεινάτε.
Αποφύγετε να πιείτε αλκοόλ ή περιορίστε το σε μια μερίδα την εβδομάδα και μην ξεχνάτε να πίνετε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα ή και παραπάνω ανάλογα με το βάρος σας.
Μειώστε την παραπανίσια προσθήκη αλατιού στα γεύματα σας και προτιμήστε να μαγειρεύετε μόνο με ελαιόλαδο.
Πέρα όμως από την προσοχή που πρέπει να δώσετε στην διατροφή σας θα πρέπει να αρχίσετε ξανά να γυμνάζεστε, με όποιον τρόπο προτιμά ο καθένας. Το περπάτημα, η κολύμβηση, ο χορός, το γυμναστήριο ή οποιαδήποτε άλλη αθλητική δραστηριότητα σας αρέσει επιβάλλεται να γίνουν συνήθεια που δεν θα την αμελήσετε πότε. Κάτι σαν το βούρτσισμα των δοντιών...
Αν δεν μπορείτε να τα καταφέρετε μόνοι σας ζητήστε την βοήθεια ειδικού για να πετύχετε τον στόχο σας. Αυτές οι γενικές οδηγίες προτείνονται σε υγιείς περιπτώσεις μόνο. Σε καταστάσεις ασθενειών που σχετίζονται με την διατροφή θα πρέπει να απευθύνεστε σε ειδικό διαιτολόγο - διατροφολόγο για να έχετε ολοκληρωμένη βοήθεια χωρίς να προκληθούν προβλήματα στην υγεία σας.